Even voorstellen...Facilitair manager Alexander van Drooge

Sinds kort is Alexander van Drooge werkzaam bij de Faculteit Rechtsgeleerdheid als facilitair manager. Hij is niet nieuw bij de faculteit want hij was voorheen werkzaam bij ons als interim servicemanager vanuit het UFB (Universitair Facilitair Bedrijf). Binnen die functie heeft hij bij bijna alle faculteiten van de Universiteit Leiden gewerkt.

In zijn rol als facilitair manager kijkt Alexander naar wat er nodig is om een fijne werkplek en studieplek voor medewerkers en studenten te creëren en te behouden. Op die manier draagt hij indirect zijn steentje bij aan de resultaten van alle studenten en medewerkers.

Alexander: “Ik werk aan verschillende projecten. Zoals nu ben ik bijvoorbeeld bezig met aanpassingen op het gebied van geluidsisolatie op de vierde verdieping. Ook onderzoek ik met een aantal partijen hoe we het beste stopcontacten kunnen realiseren in de werkgroepzalen. Tegelijkertijd houd ik me bezig met bredere taken, zoals het energieverbruik en de veiligheid binnen het pand.

Alexander van Drooge

Je hebt te maken met veel verschillende belangen en partijen. Dat zorgt soms voor een grote hoeveelheid werk. Het is daarom heel belangrijk om overzicht te houden. Soms merk ik wel dat mijn functie niet voor iedereen even duidelijk is. Zo wordt mij weleens gevraagd om bijvoorbeeld ICT-problemen aan te pakken, of waarom een kamer niet goed schoongemaakt is. Dan verwijs ik de mensen door naar de juiste partij.

Wat ik het leukste vind aan deze functie is de creativiteit en de zelfstandigheid. Ik mag creatief nadenken en oplossingen bedenken voor de facilitaire uitdagingen binnen het KOG en de Oude Sterrewacht. Mijn doel is om een prettige sfeer te creëren voor iedereen. Daar krijg ik veel energie van.”