Onthulling Acts of Kindness Pilaar

Maandag 14 november markeert de start van de Week of the International Student. Een uitgelezen moment voor de opening van onze nieuwe Acts of Kindness Pilaar. Om 12.00 uur stipt vindt de ceremoniële onthulling plaats in het restaurant van het KOG. Iedereen is uitgenodigd om onder het genot van een gebakje deze onthulling bij te wonen. Maar wat is de Acts of Kindness Pilaar precies?

Acts of Kindness staat studenten (en medewerkers) toe om gemakkelijk hulp te vragen en/of te bieden aan anderen door installatie van een pilaar in combinatie met vraag/aanbod kaartjes. De werking is vergelijkbaar met de advertentieborden in supermarkten: studenten (en medewerkers) kunnen een kaartje op een bord hangen waarop zij een vriendelijk gebaar aanbieden of vragen. Een act of kindness hoeft niet groot te zijn; denk hierbij bijvoorbeeld aan het uitlenen van boeken, samen een kop koffie drinken of een wandeling maken.

Waarom deze pilaar?

In het KOG is er steeds meer aandacht voor mentaal welzijn en dit onderwerp krijgt nu een fysieke manifestatie in het gebouw. De pilaar zal een centrale plek krijgen in het KOG, waardoor studenten (en medewerkers) de pilaar makkelijk weten te vinden en hier gebruik van kunnen maken. Er hangen altijd kaartjes op de pilaar met diverse vraag en aanbod. We streven hiermee naar een caring community waarin zorg voor de ander een vanzelfsprekendheid is. Zo is kindness zowel letterlijk als figuurlijk een belangrijke pilaar in het KOG. Door de binding die ontstaat hopen we dat het gevoel van eenzaamheid afneemt, zowel onder Nederlandse als internationale studenten en staff.

Feestelijke opening Acts of Kindness Pilaar

Op maandag 14 november openen we de pilaar om 12.00 uur in het restaurant van het KOG. Je bent van harte uitgenodigd om deze opening bij te wonen. Een kleine act of kindness kan een groot verschil maken.

Agenda Week of the International Student

Wil je weten wat er nog meer georgniseerd wordt in de Week of the International Student? Bekijk dan de agenda van de week. Er is genoeg te doen voor zowel internationals als Nederlandse studenten.