Branda Katan benoemd tot bijzonder hoogleraar Corporate Litigation

Branda Katan is per 1 maart 2023 benoemd tot bijzonder hoogleraar Corporate Litigation aan de Universiteit Leiden. Deze leerstoel gaat uit van de Vereniging Corporate Litigation.

Branda Katan

Branda Katan is sinds 2005 advocaat bij Stibbe. Zij heeft een veelzijdige litigation-praktijk waarin zij procedeert over complexe geschillen, veelal met ondernemingsrechtelijke aspecten. De afgelopen jaren legt zij zich steeds meer toe op collectieve acties.

Katan studeerde rechtsgeleerdheid aan de VU en wijsbegeerte aan de UvA (cum laude) en University College London. Ook volgde zij juridische vakken aan de Université Paris I Panthéon-Sorbonne. In 2017 promoveerde Katan cum laude aan de Radboud Universiteit op de toerekening van kennis aan rechtspersonen. Zij publiceert onder andere op het gebied van groepsverhoudingen, collectieve acties, duurzaamheid en litigation funding. Katan verzorgt geregeld gastcolleges op diverse universiteiten. Zij is redacteur van het Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht en bestuurslid van de Nederlandse Juristen-Vereniging.

In Leiden zal zij onderwijs gaan verzorgen binnen de master Ondernemingsrecht (Privatissimum, Corporate Litgation), een nog aan te stellen promovendus gaan begeleiden en zelf onderzoek doen. De benoeming is voor een dag per week.