Ervaar de Leidse archeologie tijdens de ArcheoHotspot op 1 maart

Iedereen, van jong tot oud, is van harte welkom om langs te komen bij de ArcheoHotspot in de Faculteit der Archeologie op woensdag 1 maart, van 11.00 tot 17.00 uur!

25-jarig bestaan

Een ArcheoHotspot is een plek waar men kennis kan maken met archeologie. Je kunt er gratis binnenlopen en meehelpen met (de uitwerking van) archeologisch onderzoek. Ook kun je experts naar jouw eigen vondsten laten kijken, vragen stellen en deelnemen aan activiteiten zoals workshops en lezingen!

De Faculteit der Archeologie heeft vanwege haar 25-jarig bestaan een mooi programma voor deze dag in elkaar gezet. Zo zijn er lezingen over de prehistorie, Romeinse tijd en middeleeuwen in Nederland. Ook zijn er workshops in onze labs waar je zoal leert menselijke en dierlijke botten, planten en zaden en keramiek te herkennen en sorteren. Je ontdekt wat deze vondsten ons vertellen over het leven in een bepaalde periode. Ook kun je je eigen archeologische vondsten laten bekijken. Ook de archeologen van bedrijf Archol, het zelfstandig onderzoeksbureau van de Universiteit Leiden, doen mee.

Aandacht voor de regio

Tijdens de ArcheoHotspot geven we ook specifiek aandacht aan onze eigen regio! Zo vertellen onze archeologen over hun opgravingen in Leiden en omgeving. Ook voor kinderen is er van alles te beleven, dus kom gezellig langs met de hele familie.

Locatie: Van Steenisgebouw, Einsteinweg 2, Leiden
Datum en tijd: 1 maart 2023, vrije inloop van 11.00 tot 17.00 uur.

Zie het volledige programma.