Memorandum of Understanding (MoU) ondertekend tussen ISGA en Fukushima University

In januari jl. brachten Jake Wright en Andrea Bartolucci van het Institute of Security and Global Affairs (ISGA) een bezoek aan Japan. Zij bezochten enkele Japanse instituten die zich bezighouden met rampengerelateerde studies. Het bezoek (het eerste uit een reeks) vond plaats in het kader van ERASMUS+ International Credit Mobility (E+ ICM), die de uitwisseling van studenten, academici en niet-academisch personeel met partnerlanden van het ERASMUS+-programma stimuleert.

Het belangrijkste doel van deze bezoeken is de relatie met en de betrokkenheid van deskundigen van Japanse instituten zoals IER, IRIDes bij de cursus 'Case Study Fukushima', binnen de BSc Security Studies te versterken. Het uiteindelijke doel is om een internationale opleiding te creëren die binnen de academische wereld goed aangeschreven staat en als voorbeeld kan dienen voor internationale samenwerking. Bovendien kan een dergelijke samenwerking, een essentieel onderdeel van de wetenschappelijke ontwikkeling, het internationale netwerk van het instituut helpen uitbreiden en de totstandkoming van nieuwe samenwerkingsprojecten vergemakkelijken.

Lees verder op de Engelse pagina.