Chris Riddell één van nieuwe Faces of Science: ‘Kan niet wachten om onderzoek te delen’

Herken je dat: je ziet je vriend lachen, en plots begin je ook te grijnzen? Promovendus Chris Riddell doet onderzoek naar hoe en waarom we lichaamstaal kopiëren. Hij neemt je als nieuwe Face of Science een jaar lang mee in zijn onderzoek.

Heel blij was -ie, toen Chris Riddel hoorde dat hij geselecteerd was. ‘Het is een grote eer - ik vind het belangrijk dat de uitkomsten van mijn onderzoek niet alleen binnen de muren van de universiteit blijven hangen, maar gedeeld worden met een groter publiek.’

Elke jaar kiezen de KNAW, De Jonge Akademie en Stichting Lira een tiental jonge wetenschappers uit als Face of Science.  Zij geven een jaar lang op Kennislink van museum NEMO een uniek inkijkje in het leven van een onderzoeker via blogs, vlogs, artikelen en lezingen. Wat komt er allemaal kijken bij onderzoek doen? Wat maakt hun vakgebied zo bijzonder? En hoe deel je je leven als wetenschapper in? Zo krijgen jonge studiekiezers een realistisch beeld van wat onderzoek is.

Elevator pitch

Riddell doet onderzoek naar hoe kinderen en volwassenen hun eigen emoties en die van anderen leren begrijpen, en welke rol lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen hierin spelen. Hoe die dat doet, vertelt hij in deze elevator pitch. Ga je mee de lift in?

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of