Schrijf je in voor de Leiden Science Run!

Op zaterdag 15 april 2023 organiseren we de vijfde editie van de Leiden Science Run. Ben je student of medewerker aan de Universiteit Leiden, werk je op het Leiden Bio Science Park of wil je gewoon rennen voor het goede doel, iedereen mag zich inschrijven. De inschrijving is vanaf nu geopend!

Een team-estafette voor het goede doel

De Leiden Science Run is een sponsorloop van 5 km. De wedstrijd wordt in estafettevorm volbracht: een team bestaat uit 4 personen die elk 5 km lopen. Het inschrijfgeld bedraagt €25,- per team. Teams kunnen familie, vrienden en collega’s vragen hun te sponsoren. De sponsoropbrengst gaat naar het goede doel, evenals het volledige inschrijfgeld van 25 euro per team.

De Universiteit Leiden organiseert deze sponsorwedstrijd voor het UAF, de stichting voor vluchtelingstudenten, in samenwerking met het Universitair Sportcentrum en studenten-hardloopvereniging Currimus.

Houd je zelf niet van hardlopen, maar wil je wel een bijdrage leveren aan deze sponsorloop? Steun één van de deelnemende teams met jouw donatie.

Bekijk de aftermovie van de Leiden Science Run 2019

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF

De volledige opbrengst (donaties & inschrijfgeld) gaat naar Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF. Het UAF is een stichting die de belangen behartigt van gevluchte studenten en professionals. Op slimme en effectieve manieren bieden ze vluchtelingen kansen om zich verder te ontwikkelen op het gebied van studie en werk. Het UAF helpt hen op weg met advies, begeleiding, financiële steun en door de inzet van hun netwerk. Het UAF is de oudste vluchtelingenorganisatie van Nederland en bestaat 75 jaar.