20-jarig jubileum MIRD: Alumni, docenten en studenten vieren het feest samen

Op 25 maart vierde de Advanced Masters of Science in International Relations and Diplomacy (MIRD) zijn 20-jarige bestaan. Gedurende de dag werd de hechte community van MIRD alumni in het zonnetje gezet. De feestelijkheden gingen van start met het Reconnect event, voor huidige studenten en alumni, en werden afgesloten door het MIRD Gala.

Keynote speaker Chiara Porro

Het dagprogramma met meer dan 120 deelnemers werd geopend door een zeer speciale keynote speaker: haar excellentie Chiara Porro, de Australische Ambassadeur in Vaticaanstad. Ambassadeur Porro behaalde in 2007 haar MIRD diploma en was aanwezig op Wijnhaven om haar inzichten van de afgelopen jaren te delen. Tijdens haar speech besteedde ze aandacht aan belangrijke onderwerpen zoals het belang van vertegenwoordiging van vrouwen binnen de diplomatieke diensten en het inspireren van de volgende generatie toekomstige diplomaten.

Drie alumnipanels over de inspanningen van MIRD om studenten voor te bereiden op een carrière in de diplomatieke dienst.
Een van de drie paneldiscussies

Verschillende carrière-opties

Na de keynote speech werd er tijdens drie alumni panels aandacht besteed aan de inspanningen van MIRD om studenten voor te bereiden op een carrière als diplomaat, wetenschappelijk onderzoeker en andere carrière-opties. Het eerste panel ging in op MIRD’s combinatie van theorie en praktijk ter voorbereiding op de banenmarkt en in het bijzonder de diplomatieke dienst. Tijdens het tweede panel ging de discussie over hoe de panelleden meer inzicht hadden gekregen in de onderzoekswereld en hoe je de vaardigheden die je tijdens MIRD hebt opgedaan kunt inzetten om deze wereld te betreden. Tenslotte deelden in het derde panel panelleden ervaringen over andere carrièreopties die alumni hadden gekozen na hun afstuderen, zoals een carrière binnen de overheid, als ondernemer of in effectieve communicatie.

Lees verder op de Engelse pagina