Dissertatieprijs 2023 Tirza Cramwinckel

Tirza Cramwinckel, universitair docent Belastingrecht, wint de Dissertatieprijs 2023 van de Stichting Praemium Erasmianum.

Dissertatieprijs

Cramwinckel wint de prijs met haar proefschrift 'Voorlichting door de Belastingdienst in rechtsstatelijke context. Een juridisch en communicatiewetenschappelijk onderzoek naar gewekt vertrouwen'.

De Stichting Praemium Erasmianum reikt jaarlijks vijf Dissertatieprijzen uit aan vijf jonge onderzoekers die een uitstekende dissertatie hebben afgerond op het gebied van de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen of Rechtsgeleerdheid aan een Nederlandse universiteit.

Universiteiten dragen de proefschriften voor. Dit jaar waren er 32 kanshebbers. De Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden had Cramwinckel voorgedragen als potentiële winnaar.

De Dissertatieprijs is een bedrag van €3.000 en een oorkonde.

Alle winnaars van de Dissertatieprijzen 2023 vind je hier.

Uitreiking Dissertatieprijzen

De uitreiking van de Dissertatieprijzen vindt plaats op vrijdag 2 juni. De uitreiking is alleen voor genodigden.