Presentaties eLaw op 'Brave New World' en 'Nacht van de Ontdekkingen'

eLaw - Centrum voor Recht en Digitale Technologie, is deze week goed vertegenwoordigd op een aantal activiteiten rondom Technologie en Samenleving!

Lex Zard

Op donderdag 14 september zal Lex Zard (Aleksandre Zardiashvili), Ph.D. kandidaat bij eLaw, spreken op de Brave New World-conferentie. BRAVE NEW WORLD is een jaarlijkse kunst- en wetenschapsconferentie voor mensen die willen weten wat de toekomst in petto heeft en hoe dit hun werk en leven zal beïnvloeden. Het thema van dit jaar is the future of attention, en Lex gaat een lezing houden (in het Engels) over The Attention Law – de juridische ontwikkelingen op de digitale markten die waarschijnlijk een aanzienlijke impact zullen hebben op menselijke ervaringen door online gedragsreclame te reguleren. Kaarten voor de conferentie kunt u hier verkrijgen.

Francien Dechesne

Op zaterdagavond 16 september spreekt dr. Francien Dechesne, universitair hoofddocent Ethiek en Digitale Technologie én coördinator van de minor AI and Society, in het panel Philosophy of AI – Existential Risks and Ethical Dilemmas tijdens de Nacht van de Ontdekkingen (22:45 in de Oude Bibliotheek). Francien Dechesne en Michael Klos (Encyclopedie, vrijheid van meningsuiting op internet) zullen reflecteren op een presentatie gegeven door Willem Peter de Ridder: Winning with AI.