International Labor Rights Case Law Journal verbonden aan de afdeling Sociaal Recht

Binnen de afdeling Sociaal Recht van de Faculteit Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden wordt de afgelopen jaren veel onderzoek gedaan naar duurzaamheid en fundamentele arbeidsrechten. Bij deze signatuur hoort een tijdschrift: het International Labor Rights Case Law Journal (‘LaRC).

In ILaRC worden uitspraken op het gebied van fundamentele arbeidsrechten van rechterlijke en niet-rechterlijke instanties gepubliceerd en door deskundigen van commentaar voorzien. Het tijdschrift wordt uitgegeven door Brill Koninklijke Uitgeverij Leiden in samenwerking met de afdeling Sociaal Recht. ILaRC is 20 jaar geleden opgericht door Paul van der Heijden, tot 1 januari 2023 was hij Editor-in-Chief. Paul van der Heijden is emeritus hoogleraar internationaal arbeidsrecht aan de Universiteit Leiden en was geruime tijd voorzitter van de Committee on Freedom of Association (CFA) van de International Labour Organisation (ILO).

Per 1 januari 2023 heeft Paul van der Heijden het stokje van Editor-in-Chief overgedragen aan Yvonne Erkens, die onderzoek doet op het terrein van het transnationaal arbeidsrecht en daarover regelmatig publiceert. Erkens en Van der Heijden hebben in 2018 de Database of Business Ethics (‘DBBE’) opgezet, een verzameling van Codes of Conduct van beursgenoteerde bedrijven van over de gehele wereld.

Fieke Weber is per 1 september 2023 aangesteld als Managing Editor van ILaRC. Van 2019 tot medio 2023 was zij werkzaam als advocaat in Amsterdam en in Leiden. Sinds 1 september 2023 is zij werkzaam als docent bij de afdeling Sociaal Recht.

Meer weten over ILaRC?

International Labor Rights Case Law | Brill