Suzan Stoter wordt de nieuwe decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Prof. mr. dr. drs. W.S.R. (Suzan) Stoter wordt met ingang van 1 januari 2024 decaan van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden. Het College van Bestuur (CvB) van de Universiteit Leiden benoemt haar voor een periode van vier jaar. Stoter volgt Joanne van der Leun op die van september 2016 tot juli 2023 het decanaat FdR, samen met de andere bestuurders, met grote betrokkenheid heeft bekleed. Het College van Bestuur is Joanne daar buitengewoon dankbaar voor.

Suzan Stoter is sinds 1 juli 2023 interim-decaan en hoogleraar Rechtssociologie bij de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Leiden. Zij was van 2013 tot en met 2021 decaan van Erasmus School of Law van de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR). Zij is tevens hoogleraar Rechtssociologie aan de EUR.

Rector magnificus Hester Bijl is blij met de benoeming: ‘Suzan heeft als interim-decaan de afgelopen maanden rust gebracht en heeft veel draagvlak binnen de faculteit. De benoeming maakt het mogelijk dat haar ruime bestuurlijke ervaring en haar vermogen mensen te verbinden voor een langere periode kan worden ingezet voor onze rechtenfaculteit die dat nu nodig heeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat Suzan een sterke bijdrage zal leveren aan de verdere ontwikkeling van onze rechtenfaculteit.’

Suzan Stoter: 'Ik kijk uit naar deze nieuwe uitdaging. Wij – het faculteitsbestuur, de wetenschappelijk directeuren, medewerkers en studenten – gaan samen verder bouwen aan de toekomst van deze mooie faculteit. Mijn volle aandacht gaat onder andere uit naar de vernieuwde bachelor, het onderzoek en een professionele en vooral financieel duurzame faculteit’.

Foto: Monique Shaw