Voorjaar en zomer 2024 vol verhuizingen

De Humanities Campus krijgt in 2024 weer verder vorm met de oplevering van Cluster Zuid in februari. Een reeks verhuizingen vindt plaats in de daaropvolgende lente en zomer. De belangrijkste verschuivingen zijn als volgt.

Ingebruikname Cluster Zuid

Het Faculteitsbureau, dat momenteel is gehuisvest in de gebouwen Huizinga, Lipsius en P.J. Veth, verhuist in april 2024 naar Cluster Zuid. In het Reuvens is op dit moment het KITLV gevestigd. Zij verhuizen in mei 2024 naar Cluster Zuid. Vanuit de Matthias de Vrieshof volgen het LIAS en de Middle Eastern Library. Daarmee verhuizen ook de NINO-bibliotheek en het NINO-onderzoekscentrum rond de zomer 2024 naar Cluster Zuid.

Humanities Hub in het Huizinga

In het Huizinga vinden interne verhuizingen plaats. De medewerkers van Geschiedenis die hun werkplekken nu op de begane grond hebben, verhuizen naar de eerste en tweede verdieping. Zo ontstaat er ruimte op de begane grond voor de Humanities Hub. Hier komen de labs van Digital Humanities, die vanuit het P.J. Veth naar het Huizinga verhuizen, en de labs van Journalistiek en Nieuwe media, waaronder film- en podcaststudio’s.

Verschuivingen binnen P.J. Veth

Binnen het P.J. Veth verhuizen Wijsbegeerte en ACPA intern. Op deze manier wordt plaatsgemaakt voor de centrale afdeling SOZ (student- en onderwijszaken), die op dit moment in het Gravensteen is gehuisvest.

Verdere ontwikkelingen Humanities Campus

Matthias de Vrieshof is het volgende gebouw dat in het kader van de Humanities Campus gerenoveerd gaat worden. Deze ontwikkeling krijgt de werknaam Cluster Noord. Na de renovatie worden hier het LUCL, Instituut voor de Nederlandse Taal (INT) en Academisch Talen Centrum (ATC) gehuisvest.

Meer informatie over het Humanities Campus-project kun je hier lezen: Project Humanities Campus - Universiteit Leiden