Jouw mening over de bibliotheek telt!

Wat vind je van onze bibliotheken, de (digitale) collecties, diensten en het bibliotheekpersoneel? De Universitaire Bibliotheken Leiden (UBL) wil het graag weten!

Daarom houden wij een online enquête onder alle studenten en medewerkers van de Universiteit Leiden. Op dinsdag 14 november ontvang je via jouw universitaire mailadres een uitnodiging om hieraan mee te werken. We stellen 20 vragen en het beantwoorden kost ongeveer 7 minuten.

Aan de hand van de resultaten van dit onderzoek kan UBL haar diensten doelgericht verbeteren, zodat je (meer) tevreden over de bibliotheken kan zijn. Ook als je vrijwel geen gebruik maakt van de fysieke bibliotheken, maar wel van de digitale informatie, is jouw mening belangrijk.

De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zullen wij naar verwachting begin 2024 bekend maken. Natuurlijk houden wij je ook op de hoogte van de verbeteracties die we op basis van dit onderzoek zullen inzetten.

Check onze pop-ups

Ons survey-team staat op verschillende pop-up locaties voor je klaar en is benieuwd naar jouw mening! Het team is te vinden op de volgende data en locaties:

De Universiteitsbibliotheek
16 November - 12.45-15.15
1 December - 12.45-15.15

KOG
16 November - 10.45-13.15
4 December - 10.45-13.15

Wijnhaven, Den Haag
22 November - 10.45-13.15

FSW
30 November - 10.45-13.15

Voor dit onderzoek wordt gebruik gemaakt van LibQual+, een internationaal onderzoeksinstrument dat al door meer dan 1 miljoen bibliotheekgebruikers wereldwijd is ingevuld.

Deelnemers aan de enquête maken kans op: