Kohei Suzuki wint Kenneth J. Meier Award van de Midwest Political Science Association

Kohei Suzuki, universitair docent bij het Instituut Bestuurskunde, ontvangt de Kenneth J. Meier Award voor zijn artikel 'Politicisation, Bureaucratic Closedness in Personnel Policy and Turnover Intention'. De Midwest Political Science Association (MPSA) rijkt de prijs jaarlijks uit aan uitzonderlijk onderzoek dat wordt gepresenteerd tijdens hun conferentie.

Tijdens de MPSA-conferentie in 2023 presenteerde Suzuki het artikel samen met co-auteur Hyunkang Hur van Indiana University. Deze werd later gepubliceerd in het tijdschrift ‘Governance’. De MPSA reikt de Kenneth J. Meier Award uit aan het beste artikel op het gebied van bureaucratische politiek, bestuurskunde of openbaar beleid. De artikelen worden na afloop van de conferentie genomineerd door conferentievoorzitters, sprekers en afdelingshoofden. Daaruit kiest een prijzencommissie de winnende artikelen. Tijdens de conferentie in 2024 zullen Suzuki en Hur de prijs in ontvangst nemen bij de MPSA Business Meeting and Award Ceremony.

Waardevol onderzoek

Het artikel werd aanbevolen voor de prijs omdat het dieper ingaat op het reeds uitvoerig bestudeerde onderwerp van verloop in de publieke sector. Ondanks dat verloopintentie uitgebreid onderzocht is, is onderzoek naar politieke en institutionele factoren onderbelicht gebleven. De auteurs dragen bij aan de bestaande kennis door een brug te slaan tussen politieke wetenschap en literatuur over openbaar bestuur waarmee ze waardevolle nieuwe inzichten bieden in de intrigerende relatie tussen politisering en een lage verloopintentie.