Termijnen instituutsbestuur Pedagogische Wetenschappen verlengd

Het faculteitsbestuur is verheugd het besluit bekend te kunnen maken, na de instituutsraad gehoord te hebben, om de termijnen van de drie bestuursleden van het Instituut Pedagogische Wetenschappen te verlengen.

De termijn van opleidingsdirecteur Mariëlle Linting zou eindigen op 1 februari 2024, maar loopt nu tot 1 september 2024, om de wisseling van de wacht te laten gelijklopen met het begin van een nieuw academisch jaar en de overdracht naar een opvolger te vergemakkelijken. De komende periode zal de nieuwe opleidingsdirecteur volgens de nieuwe facultaire procedure worden geworven binnen het instituut. We streven ernaar om het profiel in de loop van februari met iedereen in het instituut te delen.

Lenneke Alink zal een jaar langer aanblijven als wetenschappelijk directeur, tot 1 september 2025. Peter Bos begint in september 2024 aan zijn tweede termijn als onderzoeksdirecteur, voor een periode van 3 jaar.

Onderzoeksvisitatie

Deze verlengingen zijn mede besloten met het oog op de onderzoeksvisitatie over de periode 2018-2023, die begin 2025 plaatsvindt. Lenneke en Peter bereiden deze samen voor en kunnen deze klus op deze manier als bestuurders afmaken. Met het oog op de bestuurlijke continuïteit is het goed als niet alle bestuurders tegelijkertijd aftreden.

De verlenging van de termijnen van Lenneke en Peter maakt dat er een dakpanconstructie ontstaat en nieuwe bestuursleden dus altijd werken met meer ervaren bestuurders.