Nieuwe Science Library open

Van studieplekken tot het raadplegen van collecties en van adviesgesprekken met de vakreferent tot het afhalen van boeken na sluitingstijd: de nieuwe Sience Library biedt het allemaal. De bibliotheek is verhuisd naar een gloednieuwe locatie in het Gorlaeus-gebouw en is vanaf 15 april geopend.

In de nieuwe bibliotheek zijn 117 studieplekken voor studenten te vinden, waarvan tien studieplekken met een computer en 27 studieplekken met een laptopscherm. Alle studieplekken zijn voorzien van stopcontacten en USB-aansluitingen voor het opladen van apparatuur. In de bibliotheek kun je gebruik maken van het universitaire Wifi netwerk. Aangevraagde boeken worden voortaan via boeklockers aangeleverd en kunnen zo ook na sluitingstijd van de bibliotheek worden opgehaald.

In de Science Library zijn de collecties van de voormalige bibliotheeklocaties LMUY en Snellius te raadplegen. Het gaat om vier collecties van in totaal 26.954 titels. De collectie beslaat ongeveer 800 m aan boeken. De boeken staan volgens de Library of Congress Classification op onderwerp bij elkaar. In de bibliotheek is ook een loungeplek ingericht en kan de collectie tijdschriften worden geraadpleegd.

Kijk rond in de nieuwe bibliotheek:

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of