Debat | Seminar

2311GW Leiden
Zaal
C003

De afdeling Bedrijfswetenschappen organiseert seminars door het hele academische jaar. Tijdens deze seminars worden externe sprekers uitgenodigd om hun onderzoek en andere projecten te presenteren, die verbonden zijn met de kennisgebieden van de afdeling (Organisational & Entrepreneurial Behaviour, Corporate Governance & Strategy and Technology & Innovation).

19 februari: eerste seminar met Hans van Dijk

De eerste editie van de Business Studies Seminar (BUSS) series vindt plaats op 19 februari 2024 met de spreker Hans van Dijk, universitaire hoofddocent bij TIAS School for Business and Society (voorheen Tilburg University, School of Social & Behavioral Sciences). Zijn onderzoek richt zich op het menselijk gedrag en de interactie binnen teams om zo organisaties te steunen bij conflictoplossing en om de samenwerking te bevorderen.

Destructieve dynamiek binnen organisaties

Als ervaren internationale spreker betrekt en daagt Hans zijn publiek uit door middel van ervaringsgerichte leermethoden. Onlangs was hij co-auteur van een managementboek over destructieve dynamieken binnen organisaties. Tijdens het seminar verdiept Hans zich in deze dynamiek vanuit een wetenschappelijke en praktische invalshoek. Lees ook: van Dijk, H., & Cloudt, S. W. M. G. (2023). Destructieve dynamieken: 9 schadelijke interactiepatronen in organisaties en hoe je die kan verhelpen. Amsterdam: Boom.

Praktische informatie en aanmelding

Alle medewerkers van de Faculteit Rechtsgeleerdheid zijn welkom om aan te sluiten bij de BUSS! Deze eerste editie vindt plaats op maandag 19 februari tussen 11.00 uur en 12.00 uur bij de Oude Sterrewacht, zaal C003. De voertaal tijdens deze werkgroep is Engels. Aanmelding is voor dit evenement niet verplicht.

Naar de afdeling bedrijfswetenschappen