KAS Academy 4U - Slimme breintrucjes tegen stress

Cultuurpunt Altena

Zaal
Vestiging Wijk en Aalburg
Bij KAS Academy 4U leren kinderen alles over angst en stress.

Benieuwd naar slimme breintrucjes tegen stress? Kom dan langs bij de KAS Academy 4U – voor jou dus! Onderzoekers van de Universiteit Leiden, het Leids Universitair Medisch Centrum en het Kenniscentrum Angst & Stress bij Jeugd staan voor je klaar! Ze vertellen over hoe je hersenen omgaan met stress en geven je tips.

Wist je dat het helemaal niet gek is als je zenuwachtig bent voor een spreekbeurt of een presentatie? En dat je hersenen allemaal slimme trucjes hebben om je te helpen om met stress om te gaan? De experts vertellen je er graag meer over en je kunt kennismaken met allerlei interessante onderzoeksprojecten die te maken hebben met stress en angst.

Leer bijvoorbeeld hoe experts met behulp van een MRI scanner een kijkje in je breinkunnen nemen! Met een speciale ‘eye-tracking’ bril op je neus ontdek jij wat je aandacht trekt. Ook krijg je allerlei tips en tricks om met stress om te gaan. En natuurlijk kan je al je vragen stellen, de experts delen graag hun kennis met je! Meld je aan en loop binnen op de door jouw gekozen locatie.

Hoeveel plekken zijn er beschikbaar?

De workshop gaat door bij minimaal 15 deelnemers, bij onvoldoende deelnemers worden de workshops samengevoegd op één locatie.

Voor wie is de workshop geschikt?

Deze workshop is geschikt voor kinderen van 9 tot en met 16 jaar. Maar ook voor ouders is er wat te leren! Die hebben vast ook wel eens stress.

Door wie wordt deze workshop georganiseerd?

Deze workshop wordt mede mogelijk gemaakt door Universiteit Leiden / Leids Universitair Medisch Centrum en door subsidies van de Nederlandse Wetenschapsagenda, NWO en NeurolabNL.

Meer leren over jouw hersenen?

Wil je meer weten over het onderzoek of misschien wel meedoen aan hersenonderzoek (van 9 tot en met 16 jaar) van deze groep onderzoekers? Check dan @fearless_onderzoek op Instagram!