Sociaal, Organisatie

Oproep kunstcommissie voor expositie over Cleveringa en Meijers

27 juni 2023

De Kunstcommissie gaat samen met het FB een mooie expositie over Cleveringa en Meijers samenstellen. Een expositie die we willen tentoonstellen tijdens de Cleveringa-lezingen. Het lijkt ons een passend eerbetoon aan onze decaan in oorlogstijd, Rudolph Clevering én aan Eduard Meijers, Joodse hoogleraar en directe collega van Cleveringa én een van de grondleggers van het nieuw Burgerlijk Wetboek. Jaarlijks worden er eind november rond 40 lezingen over de hele wereld gehouden ter ere van en als tribuut aan Rudolph Cleveringa (en indirect Meijers).

Van de familie van Cleveringa en Meijers hebben wij afgelopen jaren interessante boeken, foto’s en voorwerpen ontvangen. Deze zullen uiteraard onderdeel uitmaken van de tentoonstelling. Maar we weten ook dat er soms nog boeken, schilderijen, foto’s e.d. van of over Cleveringa/Meijers in de faculteit aanwezig zijn. Mochten jullie dat weten en deze voor de tentoonstelling beschikbaar willen stellen of informatie daarover hebben, zouden jullie dat ons willen mailen, via m.blaauw@law.leidenuniv.nl? Graag voor 1 augustus.