Onderwijs, Financiën, Onderzoek

Oproep tot indiening van een Erasmus+ subsidieaanvraag | ICM Call 2024

31 oktober 2023

Ben je geïnteresseerd in samenwerking met universiteiten buiten de Europese Unie, of in de uitwisseling van studenten en stafleden met organisaties buiten de grenzen van de EU? Vraag dan de subsidie Erasmus+ International Credit Mobility (ICM) aan. Maak je interesse vóór 22 november 2023 kenbaar aan de subsidieafdeling van Student- en Onderwijszaken door een 'Expression of Interest' te sturen naar EduGrants@sea.leidenuniv.nl.

Wat is ICM?

Het Europese Erasmus+-programma International Credit Mobility (ICM) maakt de uitwisseling mogelijk van medewerkers, bachelor- en masterstudenten, en promovendi met universiteiten buiten de Europese Unie. De ICM-subsidie kan worden gebruikt voor zowel uitgaande (naar de buitenlandse universiteit) als inkomende (naar Universiteit Leiden) medewerkers en studenten. Let op: sommige landen vallen buiten de financiering voor uitgaande bachelor- en masterstudenten. Neem voor meer informatie contact op met de subsidieafdeling.

Hoe kan ik ICM-subsidie aanvragen?

Het eerste station in de aanvraagprocedure is de interne voorselectie. Om daaraan deel te nemen, dien je vóór 22 november een 'Expression of Interest' op te sturen.

Het verdere aanvraagproces verloopt als volgt:

• Expression of Interest verzonden naar subsidieafdeling: 22 november 2023
  • Resultaten voorselectie beschikbaar: 8 December 2023
  • Eerste conceptversie: 15 January 2024
  • Definitieve versie: 7 February 2024

Meer informatie en contact

Houd er rekening mee dat elk ICM-project een goede coördinatie vereist van zowel de aanvrager als de buitenlandse partneruniversiteit. De subsidieafdeling van Student- en Onderwijszaken biedt gedurende het gehele aanvraagproces persoonlijke begeleiding en advies. Betrek bovendien tijdig het international office van je eigen faculteit bij je project.

Neem met al je vragen omtrent de ICM-beurs contact op met de subsidieafdeling, Kathelijne Smits en Ivo Bles, via EduGrants@sea.leidenuniv.nl. Meer informatie vind je ook op de subsidiepagina.