2024: Mijn deur staat open!

10 januari 2024

Welkom in 2024, een jaar vol nieuwe kansen en goede intenties, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Misschien streven velen naar gezonder eten, meer beweging of een verbeterde werk-privé balans. Maar laten we dit jaar ook gezamenlijk streven naar meer aandacht voor elkaar, het creëren van sterkere collegiale verbindingen en het delen van nieuwsgierigheid en kennis. Door te investeren in sociale binding verminderen we gevoelens van eenzaamheid, kunnen we van elkaar leren en bevorderen we samenwerking. Daarom lanceren we op onze faculteit de ‘Mijn deur staat open’-actie. Zo bouwen we samen aan een betekenisvol jaar! Lees hieronder wat deze actie precies inhoudt.

Luisterend oor
Herkenbaar aan hun universiteitsblauwe kleur en uitgerust met een QR-code, fungeren de speciaal ontworpen deurhangers als een uitnodiging. Hang je een deurhanger aan je deurklink, dan geef je jouw collega's een signaal dat ze welkom zijn om even binnen te lopen voor een luisterend oor, om bij te praten over hoe het nu écht gaat of om kennis te maken met eventuele nieuwe gezichten.

QR-code op deurhanger
Door de QR-code op de deurhangers te scannen, ontdek je het volledige welzijnsaanbod voor medewerkers (en studenten) van onze universiteit. Zo zijn er opties voor je fysieke welzijn, zoals sporten met korting bij het USC, kun je een afspraak maken met een van de loopbaancoaches en is er een groot cursusaanbod voor je persoonlijk en professionele ontwikkeling. Wil je nu alvast een kijkje nemen, klik dan op deze link.

Hoe kom je aan een deurhanger?
De deurhangers worden op donderdag 11 januari verspreid opgehangen aan verschillende kantoordeuren in het KOG. We willen je vragen de deurhangers te delen met je collega’s op de gang, in verband met duurzaamheid hebben we niet voor ieder kantoor afzonderlijk een hanger laten drukken. Als je toch graag een persoonlijke deurhanger wilt bestellen, dan kan dit via onze Facultaire Wellbeing Officer, Susanne Deen (s.j.deen@law.leidenuniv.nl).

Doe jij ook mee?
Door deel te nemen aan de Mijn deur staat open-actie draag je bij aan een open en ondersteunende werkcultuur binnen onze faculteit. Wij hopen met deze mooie start van 2024 alle medewerkers van onze faculteit dichter bij elkaar te brengen dit jaar!