Onderzoek

Call for papers internationale conferentie Global Transformations and Governance Challenges

25 januari 2024

Problemen op wereldniveau vragen om beleidsantwoorden op wereldniveau. De belangrijkste maatschappelijke veranderingen van nu (bijvoorbeeld op gebied van cultuur, ecologie, economie, geopolitiek, gezondheid, ongelijkheid, migratie en technologie) hebben een mondiaal karakter, maar de beschikbaarheid en kwaliteit van mondiaal bestuur blijft over het algemeen ver achter bij de uitdagingen. Er is dringend behoefte aan innovatief denken en creatieve politieke oplossingen.

Het interdisciplinaire onderzoeksprogramma Global Transformations and Governance Challenges (GTGC) van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag) organiseert daarom voor de derde keer een internationale conferentie (voertaal Engels), dit keer met het thema 'Emerging trends in Global Governance'. Wij ontvangen heel graag panel- en papervoorstellen vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines en methodologische perspectieven over de volgende onderwerpen:

• Multilaterism facing geopolitical shifts and the return of power politics;
  • Alternatives to intergovernmentalism in global governance;
  • Emergent thinking in global justice;
  • Citizen mobilization in global governance.

Dien je panel- en papervoorstellen (samenvatting van 200 woorden) in bij gtgc-conference@leidenuniv.nl vóór donderdag 15 februari 2024. We hopen je te zien in Den Haag! Zie de pdf aan de rechterkant voor meer details.

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of