Podcast: Pro-sociaal Gedrag en Buitensluiting

In deze aflevering praten we met Mara van der Meulen over pro-sociaal gedrag en sociale uitsluiting bij kinderen. Mara onderzoekt de rol van genetica en omgeving bij de ontwikkeling van sociaal gedrag. Om meer te weten te komen over Mara's onderzoek naar waarom sommige kinderen beter in staat zijn om hun sociale vaardigheden te ontwikkelen, luister dan naar aflevering 5 van de Leiden Psychologie Podcast!

Leiden Psychology Podcast

Deze podcastserie is een speciaal project binnen de afdeling Psychologie van Universiteit Leiden. Het biedt een platform voor mensen om onderwerpen binnen het vakgebied van de psychologie te bespreken vanuit verschillende perspectieven; het perspectief van studenten, van universiteitsmedewerkers, alumni, en verschillende onderzoekers. Luister naar Mara van der Meulen over prosociaal gedrag en sociale uitsluiting bij kinderen in de nieuwste aflevering.

Mara van der Meulen

Door sociale vaardigheden op individueel niveau te bekijken, probeert Mara erachter te komen waarom sommigen meer moeite hebben met sociale interactie dan anderen. Daarnaast helpt de tweeling-opzet van het onderzoek haar te begrijpen of deze verschillen in sociale vaardigheden genetisch of omgevingsbepaald zijn. Deze aflevering over Mara van der Meulen's onderzoek naar de complexiteit van de ontwikkeling van sociale vaardigheden is te beluisteren vanaf dinsdag 1 februari.