Studies Faculteit der Rechtsgeleerdheid bekroond met ‘beste studie’-medailles

Vijf opleidingen van de Leidse rechtenfaculteit hebben een medaille ontvangen als ‘beste studie’. Dit blijkt uit onderzoek dat EW Magazine uitvoerde in samenwerking met ResearchNed. De Advanced Master Air and Space Law scoorde uitzonderlijk hoog en ontving een gouden medaille.

De Advanced Master International Children's Rights behaalde 4 tot 5 uitzonderlijke scores en ontving hiervoor een bronzen medaille.

Een zilveren medaille werd uitgereikt aan de master Jeugdrecht en de Advanced Masters International Dispute Settlement and Arbitration, en Public International Law. Zij behaalden zes tot zeven uitzonderlijke scores.

Een gouden medaille werd uitgereikt aan de Advanced Master Air and Space Law. De opleiding behaalde maar liefst acht uitzonderlijke scores.

Ieder jaar brengt EW Magazine in samenwerking met ResearchNed een rapport uit over de beste Bachelor- en Masteropleidingen van dit jaar. Meer dan 2000 opleidingen werden dit jaar vergeleken  en medailles werden uitgereikt aan de opleidingen die uitzonderlijk scoorden. De scores zijn gebaseerd op het oordeel van huidige studenten. In deze beoordeling tellen 11 onderdelen mee, waaronder tevredenheid over de inhoud van de opleiding, de informatievoorziening en de sfeer.

Meer informatie.