Jan Kleijssen verzorgt Hans Franken-lezing 2023

Op 30 juni organiseert het Centrum voor Recht en Digitale Technologie van de Universiteit Leiden (eLaw) de jaarlijkse Hans Franken-lezing. Dit jaar zal de lezing (in het Engels) worden gegeven door Jan Kleijssen, voormalig mensenrechten-directeur bij de Raad van Europa. De titel van de lezing is: AI and Human Rights.

Jan Kleijssen

Jan Kleijssen was 40 jaar werkzaam bij de Raad van Europa en stond aan de wieg van onder meer het Verdrag van Istanbul (inzake voorkoming van geweld tegen vrouwen en huiselijk geweld). De afgelopen jaren was hij de drijvende kracht achter het AI-verdrag dat nu in de Raad van Europa wordt uitonderhandeld. Ook was hij betrokken bij het recente rapport over de Toeslagenaffaire van de Venetië Commissie van de Raad.

De Hans Franken-lezing wordt vanaf 2018 jaarlijks gehouden door wetenschappers of prominenten die zich bezighouden met ontwikkelingen op het gebied van technologie en recht.

Datum: vrijdag, 30 juni 2023
Locatie: Lorentzzaal, Kamerlingh Onnes Gebouw, Faculteit der Rechtsgeleerdheid, Steenschuur 25, 2311 ES Leiden
Tijdstip: inloop: 15:30 uur, start lezing 16:00 uur. Aansluitend is er een borrel.
Registreren: u kunt zich aanmelden via deze website. De lezing is ook via een livestream te volgen.