Universiteit Leiden

nl en

ICT

Goede ICT-voorzieningen zijn cruciaal om prettig aan de slag te kunnen op uw nieuwe werkplek. Wat heb je nodig en waar vind je de belangrijkste ICT-diensten?

Je ULCN-account

Iedere medewerker van Universiteit Leiden krijgt automatisch een ULCN-account. Met dit ULCN-account log je in op je pc, het wifi-netwerk en diverse andere ICT-systemen.
Meer informatie over je ULCN-account >>

Belangrijke ICT-diensten

Een overzicht van de belangrijkste ICT-diensten:

  • Mailen op de werkplek
    Op je werkplek maakt u gebruik van Outlook 2010. Het is ook mogelijk je eigen (mobiele) apparaat te synchroniseren met je universitaire e-mail.
  • Afdrukken en kopiëren
    Je kunt binnen de hele universiteit vanaf je werkplek kopiëren en printen via zogenaamde multifunctionals. In sommige gevallen heb je daar een LU-Card voor nodig.
  • Office 365
    Via Office 365 kun je vanaf elke locatie met je eigen apparatuur toegang krijgen tot je universitaire werkplek.
  • Surfspot
    Als medewerker van Universiteit Leiden kun je voordelig software aanschaffen voor thuis via Surfspot.

Digitale handtekening voor formulieren van de personeelsadministratie

Voor het ondertekenen van formulieren van het Personeel Shared Service Centre (PSSC) heb je een digitale handtekening en bijbehorende digital ID nodig. Die kun je zelf aanmaken, door het handtekeningenveld in een PSSC-formulier aan te klikken. Volg daarna de stappen in de handleiding

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.