Universiteit Leiden

nl en

Software installeren of aanvragen

Je werkplek beschikt standaard over een basis softwarepakket. Daarnaast kun je zelf programma's installeren uit het aanvullende softwarepakket. Heb je software nodig die niet beschikbaar is via het aanvullend of basis softwarepakket? Dan kan je deze aanvragen.

Zelf extra software installeren

Op iedere werkplek is een basis softwarepakket aanwezig. Je kunt daarnaast zelf verschillende aanvullende softwarepakketten, zoals alternatieve fonts, installeren. 

Windows Werkplek

Via Software Center 

Dit programma kan je openen door linksonder op de Windows startknop te klikken en meteen "software center" in te typen.

Mac werkplek

Via Managed Software Center

Op je Mac kan je via Applications of de zoekfunctie (Spotlight) het Managed Software Center openen.

Speciale software aanvragen

Staat het programma niet in de lijst van het (Managed) Software Center, dan kan je het softwarepakket aanvragen via de helpdesk portal. Jouw ICT-contactpersoon beoordeelt je aanvraag.

Aanvragen

Maatwerk

Heb je voor je werkzaamheden meer maatwerk nodig voor de inrichting van uw digitale werkplek? Dan is het mogelijk om bijvoorbeeld een speciale werkplek aan te vragen. Neem voor advies contact op met je ICT-contactpersoon of de ISSC-Helpdesk.

Concernsystemen

Je krijgt bij indienstreding automatisch toegang tot SAP Self Service en Blackboard. Toegang tot de andere systemen vraag je aan via de contactpersonen. Heb je problemen met inloggen, neem dan contact op met de ISSC-Helpdesk.

Link applicatie Contact
Brightspace Contact supportteam Brightspace
cms Hippo/ Bloomreach Contactpersonen Hippo
SAP Self Service  Functioneel beheer SAP
Studiegids Functioneel beheer Studiegids
uSis Contactpersonen autorisatie uSis
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.