Universiteit Leiden

nl en

LU-Card

Iedere medewerker van de universiteit kan een LU-Card aanvragen. Met je LU-Card krijg je toegang tot bepaalde gebouwen en parkeerterreinen, tot de universiteitsbibliotheek en je kunt ermee printen en kopiëren.

De kaart geldt ook als legitimatiebewijs van de universiteit, maar is geen bewijs van aanstelling.

LU-Card aanvragen

Vraag een LU-Card aan door in te loggen op Account Services met je ULCN-accountgegevens. Je kunt daar bij 'LU-Card' je foto uploaden. Als de foto is goedgekeurd, ontvang je de LU-Card binnen 5 tot 10 werkdagen op je correspondentieadres.

Je kunt je LU-Card na ontvangst niet meteen gebruiken. De kaart moet eerst geactiveerd worden.

Lees meer

Pasfoto

Voor het aanvragen van de LU-Card heb je een digitale pasfoto nodig (300x400) die voldoet aan een aantal voorwaarden. Met het uploaden van de foto vraag je de LU-Card aan. Als de foto wordt afgekeurd, is je LU-Card niet aangevraagd. Je ontvangt hierover bericht per mail. Je kunt vervolgens een nieuwe foto uploaden. 

De pasfoto op je LU-Card wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Vraag een LU-Card aan voor een gast of bezoeker

Als de gast of bezoeker een ULCN-account heeft met uitgebreide voorzieningen, zoals toegang tot een netwerkschijf, dan kan hij of zij zelf een LU-Card aanvragen via uPrefs. Heeft je gast of bezoeker geen of een beperkt ULCN-account? Vraag dan een LU-Card aan via je GMS-contactpersoon.

Gebruik van de LU-Card

Meer informatie over het gebruik van de LU-Card:

Op een aantal locaties heb je een LU-Card nodig om te kunnen printen en kopiëren. Medewerkers van deze locaties krijgen automatisch een tegoed op hun LU-Card. Andere medewerkers kunnen online tegoed op hun kaart zetten of via een PinPoint op een universitaire locatie.

Problemen?
Problemen met printen en kopiëren met je LU-Card? Meld dat dan zo spoedig mogelijk via dit formulier.

  • Upload eerst een actuele pasfoto in Account Services.
  • Ga daarna naar één van de steunpunten om je huidige LU-Card te laten blokkeren en een nieuwe LU-Card aan te vragen. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem je huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Als je vertrekt bij de universiteit wordt je LU-Card gedeactiveerd. Is je vertrek tijdelijk van aard? Gooi de LU-Card dan niet weg, want een oude LU-Card kan opnieuw geactiveerd worden.

Vragen en problemen?

Heb je een LU-Card aangevraagd maar niet ontvangen? Doet je LU-Card het niet? Of heb je een andere vraag of probleem?

Vragen over je LU-Card
Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.