Universiteit Leiden

nl en

ICT

Goede ICT-voorzieningen zijn cruciaal om prettig aan de slag te kunnen op jouw nieuwe werkplek. Wat heb je nodig en waar vind je de belangrijkste ICT-diensten?

Een volledig overzicht van belangrijke ICT-diensten vind je op de pagina ICT. Hieronder worden er een aantal toegelicht.

Je ULCN-account

Iedere medewerker van Universiteit Leiden krijgt automatisch een ULCN-account. Met dit ULCN-account log je in op je pc, het wifi-netwerk en diverse andere ICT-systemen.
Meer informatie over je ULCN-account >>

Belangrijke ICT-diensten

Een overzicht van de belangrijkste ICT-diensten:

  • Office 365
    Via Office 365 kun je vanaf elke locatie met je eigen apparatuur toegang krijgen tot je universitaire werkplek.

  • Thuiswerken
    Vanuit huis toegang krijgen tot je gebruikelijke programma's? Gebruik de universitaire tools Webmail, Office 365 en OneDrive.

  • Mailen op de werkplek
    Op je werkplek maak je gebruik van Outlook. Het is ook mogelijk je eigen (mobiele) apparaat te synchroniseren met je universitaire e-mail.

  • Afdrukken en kopiëren
    Je kunt binnen de hele universiteit vanaf je werkplek kopiëren en printen via zogenaamde multifunctionals. In sommige gevallen heb je daar een LU-Card voor nodig.

Hulp en ondersteuning ICT

Heb je vragen over of problemen met je universitaire werkplek? Veel ICT-informatie vind je op de helpdesk portal. Zodra je een ULCN-account hebt, kun je daar informatie vinden en eventueel vragen stellen. Bij wie je terecht kunt als je andere ICT-gerelateerde vragen hebt, vind je op de pagina 'Hulp en ondersteuning'.

Informatiebeveiliging en privacy

De universiteit wil een veilige (digitale) omgeving kunnen garanderen. Het beschermen van informatie is de verantwoordelijkheid van ons allemaal. Maak gebruik van de juiste tools en werkwijzen om jouw werk en dat van je collega's te beschermen. Lees hier hoe je veilig omgaat met informatie.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.