Universiteit Leiden

nl en

Vaste telefonie

Een vaste telefoon maakt standaard deel uit van je universitaire werkplek. Met je vaste telefoon kun je intern, naar mobiel en binnen Nederland bellen. Maar er is daarnaast nog meer mogelijk. Voor al je vragen en het uitbreiden van je telefoonopties kun je terecht bij je telefooncoördinator.

Werktelefoon doorschakelen naar mobiel

Als je je werktelefoon wilt doorschakelen naar een toestel waarop je thuis bereikbaar bent, kun je dit het beste aanvragen via de ISSC helpdesk portal. In je aanvraag hoef je alleen door te geven wat je huidige telefoonnummer is en naar welk nummer dit moet worden doorgeschakeld. Het ISSC heeft een team klaarstaan dat deze doorschakeling zo spoedig mogelijk regelt.

Telefoonnummer

De universitaire nummerreeks bestaat uit 071-527 gevolgd door je persoonlijke doorkiesnummer dat bestaat uit 4 cijfers. Toestellen op locaties in Den Haag hebben naast het Leidse 071-nummer ook een Haags 070-nummer, dat geen relatie heeft met het interne doorkiesnummer. Alle toestellen beschikken standaard over nummerweergave. Je kunt nummerweergave uit laten zetten via je telefooncoördinator.

Intern en extern bellen

  • Als je iemand binnen de universiteit belt hoef je alleen de 4 cijfers van het doorkiesnummer in te toetsen. Je kunt vanuit Leiden ook intern bellen naar locaties in Den Haag.
  • Als je naar het LUMC wilt bellen moet je eerst 956 gevolgd door een persoonlijk viercijferig doorkiesnummer intoetsen.
  • Wil je extern bellen? Dan toets je een 0 in voor je het externe nummer intoetst.

Met je vaste toestel kun je standaard intern, regionaal, nationaal en naar mobiel bellen. Wil je ook naar het buitenland kunnen bellen? Dan kun je dat aanvragen. Je aanvraag wordt altijd beoordeeld door je telefooncoördinator.

Inloggen op je telefoon

Om gebruik te kunnen maken van je telefoon moet je telefoon ingelogd zijn. Je hebt hiervoor een pincode nodig. Ben je niet ingelogd en weet je je pincode niet? Neem dan contact op met je telefooncoördinator of je Servicedesk.

Telefoongroep

Als je binnen je afdeling met je eigen telefoon telefoontjes voor je collega's wilt kunnen aannemen, kun je een Call Pick Up-groep aanvragen. Een Call Pick Up-groep is een groep telefoonnummers waarbinnen elk lid van de groep de telefoon van zijn collega kan opnemen met zijn eigen telefoon.

Als je met al je collega's bereikbaar wilt zijn op één telefoonnummer kun je een Hunt-groep aanvragen. Beide aanvragen worden beoordeeld door je telefoniecoördinator.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.