Universiteit Leiden

nl en

PSSC Servicepunt

Het Personeel Shared Service Centre (PSSC) verzorgt de personeelsadministratie voor de universiteit. Onderdeel van het PSSC is het Servicepunt. Je kunt hier terecht met al je vragen over onder andere personele regelingen, arbeidsvoorwaarden, werkgeversverklaringen en personele mutaties.

Bij het PSSC kun je terecht voor de volgende zaken:

Informatiesessies PSSC

Vanuit het PSSC Servicepunt wordt er elke laatste donderdag van de maand tussen 14.00 en 15.00 uur een informatiesessie georganiseerd om nieuwe medewerkers wegwijs te maken binnen de verschillende systemen van universiteit Leiden. Denk bijvoorbeeld aan het invoeren van roosterwijzigingen in het Serviceplein, het declareren van reiskosten of het wijzigen van je adresgegevens in SelfService. De sessies worden ook in het Engels aangeboden, elke laatste donderdag van de maand tussen 15.30 en 16.30 uur.

De informatiesessie wordt gehouden in Zoom en is vrij toegankelijk. Van tevoren aanmelden is niet nodig. 
Let op: Sinds 29 juni is er aanvullende authenticatie via ULCN (MFA) nodig om deel te nemen aan een Zoom meeting. Lees meer over het instellen van MFA>>>

De sessies vinden plaats op:

  • Donderdag 25 maart
  • Donderdag 29 april
  • Donderdag 27 mei
  • Donderdag 24 juni
  • Donderdag 29 juli
  • Donderdag 26 augustus
  • Donderdag 30 september
  • Donderdag 28 oktober
  • Donderdag 25 november
  • Donderdag 23 december

Informatiesessies op maat

Het PSSC biedt ook gespecialiseerde sessies/maatwerk aan. Je vraagt ze aan op het Helpdesk Portal. Voorbeelden zijn sessies gericht op het voorinvullen van aanvragen door secretaresses, het (in)voeren van ROG’s of het invoeren van promovendi in het Serviceplein.

Kennisbank

Naast het organiseren van informatiesessies, is het PSSC Servicepunt continu bezig haar kennisbank verder uit te breiden. Binnen de Helpdeskportal zijn allerhande praktische kennisitems toegevoegd die antwoord kunnen geven op jouw vragen en je kunnen helpen bij het opstellen van verzoeken aan het PSSC.

Met de informatie op een werkgeversverklaring (NHG) kan een hypotheekverstrekker, verhuurder of andere instantie je inkomen vaststellen. Je kunt een werkgeversverklaring aanvragen bij het PSSC Servicepunt via dit formulier in de Helpdeskportal. Je kunt een aanvraag doen voor jezelf of voor een andere medewerker. Het PSSC Servicepunt zorgt ervoor dat de medewerker de werkgeversverklaring zo spoedig mogelijk per e-mail ontvangt.  

Heb je een ander soort verklaring nodig? Lees dan de informatie op de Helpdesk Portal en neem contact op met het PSSC Servicepunt.

Vragen of opmerkingen

Het Servicepunt handelt je vraag zo snel en efficiënt mogelijk af. Kunnen wij je vraag niet beantwoorden, dan sturen wij de vraag door naar één van de andere teams van het PSSC (Team Instroom/Uitstroom, Team Mutaties en Team Salarisadministratie).

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.