De Leiderschap Kick-start 2023!

donderdag 2 februari 2023
Schouwburgstraat 2
Den Haag
Zaal
Begane grond

Leiderschap Kick-Start 2023
Tijdens deze bijeenkomst staat leiderschapsontwikkeling centraal. Welk leiderschap toon jij nu en hoe wil jij dit het komende jaar inzetten en verder ontwikkelen? Aan de hand van de quickscan, onderzoek en in gesprek met elkaar willen we met jullie nadenken over het leiderschap in 2023.

Onderzoek naar leiderschap(sontwikkeling) en sociale veiligheid
Prof. dr. Sandra Groeneveld zal de kick-start openen en vertellen over leiderschap, onderzoek naar leiderschap en maakt de koppeling met sociale veiligheid.

• 16:00-16:10 Opening Bas Nijboer
  • 16:10-16:30 Kennismaking en lezing, door Prof. dr. Sandra Groeneveld
  • 16:30-16:45 Quickscan uitleg over methode en interpretatie, door Dr. Ben Kuipers
  • 16:45-17:15 Inkijk op en uitleg bij leiderschapsstijlen in de Quick Scan
  • 17:15­-17:30 Casusbespreking en oefeningen in gemêleerd groepen naar de effectiviteit van verschillende leiderschapsstijlen onder uiteenlopende omstandigheden.
  • 17:30-18:00 Netwerkborrel en nabespreking.

Aanmeldformulier (gesloten)

Meld je uiterlijk 27 januari aan voor de kick-start.

Aanmeldformulier

Quickscan – Hoe ziet jouw leiderschap eruit?
Om erachter te komen hoe jouw leiderschap eruit ziet, krijg je de mogelijkheid om een quickscan in te vullen. Deze scan is een verkorte en vereenvoudigde versie van de leiderschapsscan die wij in opdracht van Bureau ABD hebben ontwikkeld. We koppelen jouw scores aan jou persoonlijk terug zodat je dit als input kunt gebruiken voor het gesprek over leiderschapsontwikkeling. Dr. Ben Kuipers geeft tijdens de kick-start toelichting op de quickscan en helpt je jouw resultaten te interpreteren. Vervolgens ga je met mede-deelnemers in gesprek over jouw leiderschap en hoe je jouw leiderschap een boost kan geven komend jaar.

Netwerkborrel
We vinden het belangrijk om mensen uit ons netwerk met elkaar te verbinden. Er is daarom dan ook vanaf 17:30 een gezellige borrel, waarbij je met elkaar kunt napraten over leiderschap en gelegenheid hebt om te netwerken.

Het Leiden Leadership Centre
Het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden is een platform voor onderzoek en onderwijs op het gebied van publiek leiderschap, gevestigd in Den Haag. Ons doel is om de kennis over publiek leiderschap te bevorderen en bij te dragen aan leiderschapsontwikkeling - zowel in de wetenschap als in de praktijk.

Voor wie? Ambtenaren, wetenschappers, onderzoekers, promovendi en studenten uit ons netwerk

Na aanmelding ontvang je midden januari de link van de quickscan. Je hebt tot uiterlijk 27 januari om jezelf aan te melden en de link van de quickscan te ontvangen. Nadien is het niet mogelijk om de scan in te vullen.