Onderwijsmiddag

Comeniusbeurs: Wat is het en hoe krijg ik er ook één?

maandag 13 maart 2023
Lipsius
Cleveringaplaats 1
2311 BD Leiden
Zaal
2.06

Heb je interesse in het aanvragen van een Comeniusbeurs? Tijdens deze onderwijsmiddag lichten huidige of voormalige projectleiders die een beurs in de wacht hebben gesleept toe hoe zij hun aanvraag en project hebben ingericht.

Aan de orde komen o.a.:

• de mogelijkheden en formele vereisten van een beursaanvraag;
  • het kiezen van het juiste onderwerp en het formuleren van een goede onderzoeksvraag;
  • het inrichten van de projectstructuur;
  • het opstellen van een begroting.

Datum: 13 maart 2023, 13.00 – 15.00 uur
Locatie: Lipsius 2.06

Programma

13:00 uur Opening door Sanne Arens, Projectmanager Onderwijsvernieuwing (Beleid Onderwijsadvies- & Kwaliteitszorg)
13:05 uur Toelichting op de formele procedures, tips en meer
door Kathelijne Smits en Anna Terra (Strategische en Academische Zaken UL)
13:30 uur Hoe sluit je aan bij het juiste thema en formuleer je een goede onderzoeksvraag?
Door Tsolin Nalbantian (Comenius Teaching Fellowship Bridging the Gap Between Classroom and Society: Using Wikipedia to Make Students Public Actors).
13:55 uur Pauze
14:05 uur Hoe richt je een goede projectstructuur in en stel je een team samen?
Door Paz Gonzalez (Comenius Senior Fellowship A way to collaborative learning in Humanities: A student journal).
14:30 uur Hoe stel je een goede begroting op?
Door Hossam Ahmed, Comenius Teaching Fellowship Including heritage learners in Arabic language courses and Senior Fellowship Digitale Geesteswetenschappen voor Digital Natives.

Tussentijds is er voldoende tijd voor het stellen en beantwoorden van vragen.

De voertaal tijdens deze middag is Nederlands en/of Engels, naar gelang de wens van de deelnemers.

Je bent welkom voor een deel of alle onderdelen van het programma.

Interesse? Meld je dan aan via het onderstaande formulier!

Meld je aan