Lunch(voor)lezing

2311 BG Leiden
Zaal
Noordhal

Fan van lunchconcerten en audioboeken? De UBL combineert de twee! Luister aandachtig mee of droom heerlijk weg in de Literair Leiden leeshoek, terwijl Vincent Wintermans leest uit Bordewijks Fantastische Vertellingen over het Leidse corporale studentenmilieu van het begin van de vorige eeuw.

Leiden vervult een bijzondere rol in de Nederlandse literatuur: als setting voor verhalen én als werk- en woonplaats voor toonaangevende literatoren. In april besteedt de UBL daarom extra aandacht aan de link tussen Leiden en literatuur.

Zo richt de UBL een nieuwe, knusse leeshoek in waar bezoekers kunnen grasduinen, boeken kunnen lezen én lenen. Daarnaast organiseert de UBL een Lunch(voor)lezing, een stadswandeling en een filmvertoning.

Vrije inloop.