Lezing

Corpus
Willem Einthovenstraat 1
2342BH Oegstgeest

In deze editie van de CORPUS Kids Academy leer je alles over stress en je brein. Ontdek wat je hersenen allemaal kunnen om je te helpen met stress, zenuwen of angst om te gaan.

Van 13.00 – 17.00 uur staan onderzoekers van de Universiteit Leiden, het Leids Universitair Medisch Centrum en het Kenniscentrum Angst & Stress bij Jeugd (KAS) in de entreehal van Corpus voor je klaar! Ze vertellen je alles over hoe je hersenen omgaan met stress.

Wist je dat het helemaal niet gek is als je zenuwachtig bent voor een spreekbeurt of een presentatie? En dat je hersenen allemaal slimme trucjes hebben om je te helpen om met stress om te gaan? De experts vertellen je er graag meer over en je kunt kennismaken met allerlei interessante onderzoeksprojecten die te maken hebben met stress en angst.

Leer bijvoorbeeld hoe we met behulp van een MRI scanner een kijkje in je brein kunnen nemen, en ervaar met een VR app wat stress in je lijf met je doet! Ook kun je uitproberen wat je aandacht trekt met een speciale ‘eye-tracking’ bril op je neus, en allerlei tips en trickskrijgen om met stress om te gaan (ps: ook voor je ouders is er wat te leren – zij hebben vast ook wel eens stress!). En natuurlijk kan je al je vragen stellen, de experts delen graag hun kennis met je!

Koop je kaartje