Lunchbyte XL

Comeniusbeurs: Wat is het en hoe krijg ik er een?

maandag 11 maart 2024
Serie
Docentbijeenkomsten
Lipsius
Cleveringaplaats 1
2311 BD Leiden
Zaal
1.13 (met lunch) of online (Een link wordt later via email toegestuurd)

Denk je eraan om een Comeniusbeurs aan te vragen? Tijdens deze lunchbyte krijg je praktische uitleg over het aanvragen van de beurs. Ook vertellen collega's die de beurs gekregen hebben meer over hoe zij hun aanvraag en project hebben voorbereid.

Aan de orde komen o.a.:

• de mogelijkheden en formele vereisten van een beursaanvraag;
  • het kiezen van het juiste onderwerp en het formuleren van een goede onderzoeksvraag;
  • het inrichten van de projectstructuur;
  • het opstellen van een begroting.

11.00 uur

Opening door Sanne Arens, Projectmanager Onderwijsvernieuwing (Onderwijsadvies- & Kwaliteitszorg)

11.05 uur

Toelichting op de formele procedures, tips en meer
door Kathelijne Smits en Anna Terra Verhage (Strategische en Academische Zaken UL)

11.45 uur

Voel je verbonden! Integratie van dialoog als onderwijsmethodiek binnen het hoger onderwijs voor beter studentenwelzijn
Door Karin Nijenhuis (Comenius Senior Fellowship)

12.05 uur

Pauze

12.10 uur

Een religiewetenschappelijke vakmethodiek voor de lerarenopleiding godsdienst/levensbeschouwing: Wereldgericht onderwijs voor een levensbeschouwelijk diverse samenleving
Door Markus Davidsen (Comenius Teaching Fellowship)

12.40 uur

New Ways of Seeing Together – repurposing whiteboard software to facilitate object-based learning in the hybrid classroom
Door Steven Lauritano (Comenius Teaching Fellow)

Tussentijds is er voldoende tijd voor het stellen en beantwoorden van vragen. Je bent welkom om het hele programma bij te wonen of alleen de onderdelen die jou het meest aanspreken.

De voertaal tijdens deze Lunchbyte XL is Nederlands of Engels, naar gelang de wens van de deelnemers.

Lunch wordt verzorgd voor deelnemers die fysiek aanwezig zijn.

Wil je aanwezig zijn bij deze Lunchbyte?

Meld je dan aan via onderstaande button

Naar het registratieformulier