Sociaal

Oproep: nomineer een student voor de ECHO Award 2023

18 april 2023

Getalenteerde studenten die zich inzetten voor een meer inclusieve samenleving kunnen genomineerd worden voor de ECHO Award. Ken jij een geschikte kandidaat? Je kunt nu een nominatie indienen!

De prijs voor excellent talent in het hoger onderwijs is een initiatief van ECHO, Expertisecentrum Diversiteitsbeleid. Studenten die in aanmerking komen voor een ECHO Award zijn Nederlandse studenten met roots in Afrika, Latijns-Amerika en Azië (inclusief Indonesië en Japan), en internationale studenten die in hun eigen context deel zijn van een ondervertegenwoordigde groep.

Kandidaten onderscheiden zich in hun vernieuwende denken en doen, organiserend vermogen, en hun bijdragen aan maatschappelijke impact. Ze hebben de rol van critical friend: bij uitdagingen gerelateerd aan uitsluiting weten ze opbouwende kritiek te formuleren en constructieve oplossingen te vinden.

De winnaars worden beloond met een volledig verzorgde Summercourse aan UCLA in de Verenigde Staten in 2024.

Hoe nomineer je een student

Nomineer een student door de volgende informatie op te sturen:

• Naam en e-mailadres van de geschikte kandidaat
  • Een korte onderbouwing voor de voordracht door de voordrager (ca. 250 woorden)
  • Indien mogelijk een CV en korte motivatie van de kandidaat

Nominaties kunnen tot en met donderdag 4 mei worden ingestuurd naar het Expertisebureau Diversiteit & Inclusie via diversiteit@leidenuniv.nl. Alle voordrachten worden intern door het EDI verzameld voordat deze bij ECHO worden ingediend.

Het Expertisebureau zal de kandidaten begeleiden in het schrijven van de uiteindelijke motivatiebrief en andere onderdelen van de officiële voordracht voor de ECHO Awards. Meer informatie over de ECHO Awards en de uitreiking is te vinden op de ECHO website. De voordrachtsprocedure op de ECHO website verschilt van de procedure binnen de Universiteit Leiden. Gelieve bovenstaande procedure te volgen.

Heb je vragen? Contacteer dan het Expertisebureau D&I via diversiteit@leidenuniv.nl.