Sociaal

Heb jij een kamer over in huis? Help een student en word host

27 juni 2023

Wist jij dat er in Nederland gemiddeld 26.500 studentenkamers te weinig zijn? Om deze reden zijn Hospi Housing, de Universiteit Leiden en de gemeente Leiden in 2022 een samenwerking gestart. Afgelopen jaar hebben we op deze manier 50 studenten kunnen helpen aan een kamer bij iemand thuis.

Een kamer in huis verhuren kan al vanaf 2 maanden en is in Leiden zonder vergunning toegestaan. Hospi Housing geeft persoonlijk advies en helpt bij het vinden van een geschikte match. Host worden vergroot je wereld, zorgt voor gezelligheid en levert je een leuk zakcentje op. Voor hosts en gastgezinnen is de service gratis, studenten betalen een eenmalige fee.

Meer weten?

Elk jaar hebben honderden studenten in Leiden moeite met het vinden van een kamer. Daarom hebben wij jou nodig. Benieuwd hoe je kan helpen of ken je iemand met een kamer over? Bekijk hier waarom starten met hosten een goed idee is, kijk op Hospihousing.com of mail naar info@hospihousing.com.