Het online masterscriptiebeoordelingsformulier is live

21 juni 2023

Sinds eerder deze maand is de nieuwe tool voor het beoordelen van juridische masterscripties in gebruik genomen. Deze zal vanaf 10 juli het oude formulier op Intranet volledig vervangen.

Waarom hebben we gekozen voor deze nieuwe tool?

• Toegankelijkheid: De eerste beoordelaar - begeleider of tweede lezer - die een bepaalde scriptie beoordeelt, voert de gegevens van scriptie en student in en uploadt de scriptie (pdf). De tweede krijgt hiervan bericht. Deze gegevens kunnen ook door een derde (coördinator of secretariaat) worden ingevoerd.
  • Administratie: Het formulier is gekoppeld aan het bestand met ingeschreven masterstudenten; type je het studentnummer in, dan verschijnt de naam.
  • Integratie Turnitin: Plagiaatcontrole met Turnitin is geïntegreerd in het formulier.
  • Autosave: Wat je invult in het formulier wordt elke vijf seconden automatisch opgeslagen.
  • Ondersteuning Secretariaatsmedewerkers kunnen een deel van de scriptiegegevens invoeren (afgezien van de beoordeling zelf) en opzoeken welke beoordelingen er in het systeem zitten.

De nieuwe tool zal vanaf 10 juli leidend zijn als het oude scriptiebegeleidingsformulier offline zal gaan. Graag vragen wij je kennis te nemen van de het volgende als je gaat werken met het formulier:

• De teksten - m.n. de Engelse - bevatten hier en daar nog typo's, minder mooie formuleringen etc. Ook zijn de opleidingsnamen in de menu's van de Engelse versie nog in het Nederlands. Dit soort schoonheidspunten wordt de komende tijd verder opgepakt.
  • De lay-out van de pdf-bestanden van de ingevulde formulieren zullen nog overzichtelijker en aantrekkelijker gemaakt worden.
  • De Turnitin-functie is gekoppeld aan het formulier van de scriptiebegeleider. Definitief opslaan van formulieren is pas mogelijk als de Turnitin-controle is afgerond. Dit geldt ook voor het formulier van de tweede lezer!
  • Degene die als eerste een beoordelingsformulier invult voor een bepaalde scriptie, dient deze in pdf-format te uploaden bij het formulier. Het formulier-systeem dient hiermee ook als scriptie-archief.

Wie het formulier wil uitproberen kan dat doen aan de hand van een ‘fake’ scriptiebeoordeling o.b.v. de gegevens van teststudent ‘Elkö Láudy’ met studentnummer 1234567.

Let op: het oude formulier op Intranet blijft nog bereikbaar tot 10 juli voor nog af te ronden scriptiebeoordelingen. Voor nieuwe beoordelingen wordt vanaf heden de nieuwe tool gebruikt.

Meer informatie en een link naar het formulier zijn hier te vinden. Zijn er naar aanleiding van deze informatie nog vragen, of zijn er problemen bij het gebruik van de scriptiebeoordelingstool? Neem dan contact op met LTC@law.leidenuniv.nl.