Paarse Vrijdag 2023: doe mee en draag paars

5 december 2023

Op 8 december is het Paarse Vrijdag: de dag waarop je jouw solidariteit voor de LHBTQIAP+ gemeenschap kunt tonen door iets paars te dragen. Daarmee laat je zien dat iedereen zichzelf mag zijn, ongeacht wie je bent of op wie je verliefd wordt. In Leiden en Den Haag worden op Paarse Vrijdag pride vlaggen op universitaire gebouwen gehesen. Door de universiteit paars te kleuren, laten we zien dat diversiteit de norm is en dat niemand mag worden uitgesloten.

Wil jij vrijdag ook je steun uitdragen? Draag die dag dan paarse kleding en/of accessoires. Werk of studeer je thuis? Je kunt er dan ook voor kiezen om het digitale Paarse vrijdag pakket te downloaden, met speciale paarse PowerPoint-templates en achtergronden voor tijdens het videobellen.

Duurzame verandering

Paarse vrijdag is een moment om het gesprek aan te gaan over hoe wij als universitaire gemeenschap de LGBTQIA+ gemeenschap kunnen ondersteunen. Natuurlijk is het dragen van paars op 8 december maar een eerste stap naar een duurzame verandering waarop het hele jaar moet worden ingezet.