NSE-actieweek op de faculteit

Onze studenten werden maandagochtend verwelkomd op de faculteit met hartjes, chocola én de vraag of zij aan de Nationale Studenten Enquête (NSE) wilden meedoen. Een combinatie tussen Valentijnsdag en de start van de NSE-actieweek, waarin extra promotie wordt gemaakt voor het invullen van de online vragenlijst.

Studentambassadeurs Christian en Daphne

Kun je aantonen dat je aan de NSE hebt meegedaan, dan ontvang je chocoladehartjes van Olala. In de middag zagen we het resultaat van deze hartelijke verwelkoming in het restaurant dubbel en dwars terug. Daar kwamen tientallen studenten hun valentijnschocola ophalen nadat ze hun invulbewijs lieten zien. Op donderdag 17 februari herhaalden we deze actie. Weliswaar zonder valentijnsthema, maar mét chocola.

Deze actie hebben we niet zomaar georganiseerd. Bijna traditioneel loopt de Faculteit der Rechtsgeleerdheid achter in responsgraad op de rest van de universiteit als het gaat om de NSE. Daar willen we verandering in aanbrengen.

Help mee!

Help ook mee de responsegraad te verhogen en laat bijvoorbeeld als docent deze slide zien tijdens colleges. De NSE staat nog open tot en met 13 maart.

Met het invullen van de NSE helpen studenten niet alleen bij het verbeteren van hun opleiding, ze steunen met hun deelname ook eerstegeneratiestudenten en academici. Want voor elke ingevulde enquête doneert de universiteit via het Leids Universiteits Fonds €0,25 aan LEF, het Leiden Empowerment Fonds.

Meer weten over de NSE in het algemeen? Alle achtergrondinformatie vind je op de studentenwebsite.