Congres Eindevaluatie wet kinderbeschermingsmaatregelen: hoe nu verder?

vrijdag 20 januari 2023
Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311 ES Leiden

De afdeling Jeugdrecht van de Universiteit Leiden organiseert op 20 januari 2023 een juridisch congres naar aanleiding van de eindevaluatie van de Wet herziening kinderbeschermingsmaatregelen, die door onderzoekers van de afdeling Jeugdrecht en het Instituut Pedagogische Wetenschappen werd uitgevoerd.

Tijdens het congres zal bij de plenaire lezingen en workshops vanuit verschillende perspectieven op de resultaten en aanbevelingen worden gereflecteerd. Daarbij zal de vraag centraal staan wat er in juridisch opzicht moet gebeuren om de jeugdbescherming in Nederland te verbeteren: hoe nu verder? U bent van harte uitgenodigd om deel te nemen aan dit interactieve congres, dat mede met ondersteuning van het ministerie van Justitie & Veiligheid mogelijk wordt gemaakt.

Ga voor inschrijven, het programma en meer informatie naar deze site.