ICT

22 mei: Gebouwen Bio Science Park geen toegang tot netwerk na 18.00 uur

4 mei 2023

Op 22 mei 2023 staat er onderhoud gepland aan het universitaire netwerk in het Bio Science Park. In de gebouwen Snellius, Sylvius, Sportcentrum, Gemaal, St. VALK, Willem Einthoven en LMUY-ketelhuis is het universitaire netwerk vanaf 18.00 uur op maandag 22 mei niet beschikbaar. Dit duurt tot 01.00 uur op 23 mei.

Wat betekent dit voor jou?

In de avond van maandag 22 mei heb je in de volgende gebouwen tijdens het onderhoud geen toegang tot het universitaire netwerk:

• Snellius
  • Sylvius
  • Sportcentrum
  • Gemaal
  • St. VALK
  • Willem Einthoven
  • LMUY-ketelhuis

Wifi, vaste telefonie, printers en andere aansluitingen die gebruikmaken van het netwerk van de universiteit zijn niet bereikbaar. Alle systemen waarbij je moet inloggen met je ULCN-gegevens zijn niet beschikbaar. Je hebt in deze gebouwen geen toegang tot diensten als Brightspace of de Remote Werkplek.

Tip: Plan je werkzaamheden zo, dat je in deze gebouwen in de avond van 22 mei het universitaire netwerk niet nodig hebt.

Zijn de gebouwen wel open?

In principe zijn de gebouwen wel toegankelijk, maar mogelijk zijn er systemen verbonden aan het netwerk niet beschikbaar. Dit zal per gebouw verschillen. Informeer bij de receptie of de gebouwbeheerder.

Kun je wel op eduroam?

Tijdens het onderhoud is in deze gebouwen geen eduroam beschikbaar.

Kun je wel bij je e-mail?

Toegang tot je e-mail en andere Office 365-apps is alleen mogelijk als je toegang hebt tot het internet. Wifi is tijdens het onderhoud niet beschikbaar.

Kun je Brightspace gebruiken?

Nee, het is in deze gebouwen tijdens het onderhoud niet mogelijk om gebruik te maken van Brightspace.

Vaste telefonie

Bellen met de vaste lijn binnen deze gebouwen is tijdens het onderhoud niet mogelijk.

Vragen?

Heb je vragen? Stel ze via de Helpdesk Portal, via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of telefoonnummer 071 527 8888.

De helpdesk is bereikbaar op werkdagen van 8.30 uur tot 17.30 uur.

Toekomstbestendig, hogere snelheid, betere security

Dit onderhoud maakt deel uit van een traject van vernieuwing en uitbreiding van het universitaire netwerk dat nu gaande is. Met deze uitbreiding krijgt de universiteit weer een toekomstbestendig netwerk met verbeterde bandbreedte, hogere netwerksnelheden en betere security.