Hulp, ondersteuning en klachten
Heb je hulp nodig bij het regelen van personeelszaken? Of wil je een klacht indienen? Hier vind je meer informatie en contactgegevens.
Contact
Je kunt als medewerker bij vragen ten alle tijden contact opnemen met het Servicepunt Personeel, HR-adviseurs en BKO-contactpersonen.
BAS Insite
In januari 2026 gaat Universiteit Leiden over op een nieuw Basis Administratie Systeem: BAS InSite. Dit systeem vervangt SAP Self Service en het Serviceplein.Hier vind je meer informatie over de overgang.
Self-service
Je kunt als medewerker van de universiteit veel zaken zelf regelen via SAP Self Service. Als je iets niet kunt regelen via Self Service of als je andere vragen hebt, kun je in de meeste gevallen terecht bij het Servicepunt Personeel. Bijvoorbeeld als je een werkgeversverklaring nodig hebt.
Talent- en Ontwikkelplatform
Vanaf 6 oktober 2025 werkt Universiteit Leiden met een vernieuwd platform waarin drie belangrijke HR-processen zijn samengebracht: het Talent- en Ontwikkelplatform. Ga via deze pagina direct naar het platform of lees je over wat je erop kunt doen.
Vertrouwenspersonen
Heb je ongepast of grensoverschrijdend gedrag ervaren of gesignaleerd? Of wil je een formele klacht indienen of bezwaar maken tegen een beslissing? Op de vertrouwenspersonenpagina vind je informatie over wat je zelf kunt doen en welke hulplijnen je in zo’n situatie kunt inschakelen.