Universiteit Leiden

nl en

LU-Card

Iedere medewerker van de universiteit kan een LU-Card aanvragen: een persoonlijke kaart voor medewerkers van de Universiteit Leiden. Hiermee krijgt u toegang tot bepaalde gebouwen en parkeerterreinen, tot de universiteitsbibliotheek en u kunt ermee printen en kopiëren.

De kaart geldt ook als legitimatiebewijs van de universiteit, maar is geen bewijs van aanstelling. Als u uw ULCN-account heeft geactiveerd, kunt u meteen uw LU-Card aanvragen.

LU-Card aanvragen

U vraagt uw LU-Card aan door in te loggen op uPrefs met uw ULCN-accountgegevens. U kunt daar bij 'Eigen gegevens' uw foto uploaden. Als uw foto wordt goedgekeurd ontvangt u uw LU-Card binnen 5 tot 10 werkdagen op uw correspondentieadres.

U kunt uw LU-Card na ontvangst niet meteen gebruiken. De kaart moet eerst geactiveerd worden bij een LU-Card Steunpunt. Neem hiervoor een geldig legitimatiebewijs mee.

Pasfoto

Voor het aanvragen van de LU-Card heeft u een digitale pasfoto nodig (300x400) die moet voldoen aan een aantal voorwaarden. Met het uploaden van uw foto vraagt u de LU-Card aan. Als uw foto wordt afgekeurd, is uw LU-Card niet aangevraagd. U ontvangt hierover bericht per mail. U kunt vervolgens een nieuwe foto uploaden. 

De pasfoto op uw LU-Card wordt niet voor andere doeleinden gebruikt.

Een LU-Card aanvragen voor een gast of bezoeker

Als uw gast of bezoeker een ULCN-account heeft met uitgebreide voorzieningen zoals toegang tot een netwerkschijf, dan kan hij of zij zelf een LU-Card aanvragen via uPrefs. Heeft uw gast of bezoeker geen of een beperkt ULCN-account? Dan kunt u een LU-Card aanvragen via uw GMS contactpersoon.

Gebruik van de LU-Card

Meer informatie over het gebruik van de LU-Card:

Op een aantal locaties heeft u een LU-Card nodig om te kunnen printen en kopiëren. Medewerkers van deze locaties krijgen automatisch een tegoed op hun LU-Card. Andere medewerkers kunnen online tegoed op hun kaart zetten of via een PinPoint op een universitaire locatie.

Heeft u problemen met printen en kopiëren met uw LU-Card? Meld dat dan zo spoedig mogelijk via dit formulier.

Upload eerst een actuele pasfoto in uPrefs. Ga daarna naar één van de steunpunten voor blokkering van uw huidige LU-Card en het verkrijgen van uw nieuwe LU-Card. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem uw huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Als u vertrekt bij de universiteit wordt uw LU-Card gedeactiveerd. Is uw vertrek tijdelijk van aard? Gooi uw LU-Card dan niet weg, want een oude LU-Card kan opnieuw geactiveerd worden.

Problemen met uw LU-Card

Doet uw LU-Card het niet? Of heeft u een ander probleem? Hieronder vindt u oplossingen voor problemen met de LU-Card:

Heeft u uw foto vernieuwd? Na het uploaden van de nieuwe foto ontvangt u niet automatisch een nieuwe LU-Card. Ga in dat geval naar één van de steunpunten om uw bestaande LU-Card te vervangen. Mogelijk zijn hier kosten aan verbonden. Neem uw huidige LU-Card of een geldig legitimatiebewijs mee.

Heeft u uw adres gewijzigd én een (nieuwe) foto geupload? Het duurt 24 uur voor een adreswijziging in alle systemen is doorgevoerd. Uw LU-Card is daarom in dit geval naar uw oude adres verzonden. Wacht daarom na het wijzigen van uw adres minimaal 24 uur voor u uw foto upload.

Krijgt u geen toegang tot een gebouw? Of werkt uw LU-Card niet bij een andere toepassing? Als uw LU-Card het niet doet, zijn de volgende oorzaken mogelijk:

  • Uw LU-Card is nog niet geactiveerd. Ga naar één van de steunpunten.
  • Uw LU-Card is geactiveerd, maar geeft geen toegang tot een gebouw of andere ruimte. Ga voor extra toegangsrechten naar de servicedeskvan het gebouw.
  • De toegangsrechten op uw LU-Card zijn verlopen. Ga naar de servicedesk van het gebouw.
  • Uw LU-Card is defect of er is een andere oorzaak. Ga naar één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-. Wanneer de kaart niet defect is door onzorgvuldig gebruik, ontvangt u gratis een vervangende kaart. 

Heeft u uw LU-Card verloren? Meld verlies of diefstal bij één van de steunpunten. U kunt daar uw oude LU-Card blokkeren en ontvangt tegen betaling van € 15,- een vervangende kaart. Bij het tonen van een proces-verbaal is de vervangende kaart gratis.

Heeft u een LU-Card gevonden? Geef de LU-Card af bij één van de steunpunten of stuur de kaart naar:
Universiteit Leiden
T.a.v. Beheer LU-Card
Antwoordnummer 10368
2300 WB LEIDEN

Staat uw pasfoto onduidelijk op de LU-Card, bijvoorbeeld te licht of te donker? Of is uw naam verkeerd gespeld? Vervang uw kaart bij één van de steunpunten. Een nieuwe LU-Card kost € 15,-.  

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie