Universiteit Leiden

nl en

Computers

Als u een nieuwe computer (desktop of laptop) nodig heeft, kunt u deze aanvragen via het ICT Shared Service Center (ISSC). In de meeste gevallen vraagt u een computer aan in de vorm van een complete digitale werkplek. Werkplekdesktops en -laptops worden beheerd door het ISSC en geven u direct toegang tot diverse softwarepakketten en persoonlijke en gedeelde data op het netwerk.

Digitale werkplek aanvragen

Een digitale werkplek bestaat uit een desktop of laptop met aanvullende hardware - zoals een muis, toetsenbord en telefoon - en software die u nodig heeft voor het uitvoeren vanuw werkzaamheden. U kunt kiezen voor een werkplek op basis van Windows, macOS of Linux (Ubuntu). Via het aanvraagformulier kunt u uw digitale werkplek grotendeels zelf configureren. Het aanvragen van een digitale werkplek kan per organisatie-eenheid verschillen.

Vraag een digitale werkplek aan

Indien nodig zal na de aanvraag een medewerker van inkoop of werkplekondersteuning de exacte bestelling en levering met u bespreken.

Aanvragen

Desktop of laptop aanvragen

Heeft u andere of specifieke wensen? Heeft u bijvoorbeeld behoefte aan een onbeheerde laptop of desktop? Overleg dan eerst met uw ICT-contactpersoon en vraag vervolgens de computer aan via het aanvraagformulier voor ICT-hardware.

Defect en/of vervangen

Als een computer of laptop kapot is, kunt u dit melden bij het ISSC. Het ISSC repareert zelf geen hardware, maar handelt volgens de geldende garantievoorwaarden. Voor desktops geldt een garantie van vier jaar en voor laptops een termijn van drie jaar. Specifieke modellen kunnen afwijken van deze garantietermijn. Binnen de garantieperiode zal geprobeerd worden om zo veel mogelijk op uw werkplek uw computer of laptop te repareren. Als de garantietermijn is verlopen, wordt uw computer of laptop niet gerepareerd, maar vervangen als het defect is. Het ISSC informeert uw ICT-coördinator als het tijd is om uw desktop of laptop te vervangen.

Goedkeuring

Aan het aanschaffen van ICT-apparatuur zijn uiteraard kosten verbonden. Om die reden moet iedere aanvraag worden goedgekeurd. De goedkeuringsprocedure verschilt per organisatie-eenheid. U kunt voor meer informatie terecht bij uw  ICT-contactpersoon. Alle bestelde apparatuur wordt eigendom van de universiteit. U kunt die helaas niet overnemen van de universiteit.

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie